נטישת עגלת קניות – בעיה שלא זוכה לתשומת לב מספקת

המושג נטישת עגלת קניות הינו כאשר הגולשים מוסיפים פריטים לעגלה שלהם אך עוזבים מבלי לבצע רכישה, אשר הינה בעיה מרכזית שלעיתים קרובות אינה זוכה לתשומת לב מספקת באתרי מסחר. מחקרים מראים ששיעור נטישת העגלות ממוצע בעולם עומד על כ-70%, מה שגורם לאובדן הכנסות רב.
עבור אתרי וורדפרס המופעלים באמצעות ווקומרס, עצירת תופעה זו הינו קריטי ביותר.

הבנת הסיבות לכך שקונים אינם משלימים עסקאות מתוכננות מאפשרת יישום אמצעי הצלה. סיבות נפוצות כוללות רצון לבצע מחקר נוסף לפני הרכישה, עלויות בלתי צפויות שהופכות לשוברי עסקה או פשוט הסחת דעת ושכחה. תקלות באתר במהלך התשלום גם תורמות לאובדן מכירות.

פתרונות להשבת מכירות אבודות

אובדן של יותר משני שלישים מהמכירות הפוטנציאליות עקב נטישת עגלות דורש פתרונות דחופים.
הנה כמה דרכים שבעלי אתרי וורדפרס מנסים לגרום ללקוחות לחזור ולהשלים את העסקה:

תמריצים להחזרה – הצעת הנחות קטנות או משלוח חינם רק למי שנטשו עגלה נותנת סיבה לחזור. תזכורת על הפריטים שמחכים מעודדת להשלים את ההזמנה.

הבנת נקודות כאב – סקר בקרב לקוחות למה הם עזבו פריטים מאחור מספק תובנות כדי לשפר את חוויית הקנייה הכוללת. בין אם זה פישוט תהליך התשלום, הוספת הרגעה באמצעות ביקורות או הבהרת פרטי המוצר, הרווחים בדרך כלל עולים על המאמץ הנוסף.

תזכורות אוטומטיות ב-WhatsApp – מסרים לנוטשי העגלה באמצעות ערוצים פופולריים מבטיחים חשיפה גבוהה יותר בהשוואה לדוא"ל בלבד. הודעות אישיות ב-WhatsApp מושכות לקוחות חזרה על בסיס אמצעי תקשורת מועדף.

באופן כללי, תקשורת מהירה ורלוונטית היא המפתח כאשר מקווים לשנות את דעתו של קונה לאחר היסוס ראשוני. בדיוק בזה מתמחה התוסף MultiWhatsApp שלנו על ידי שילוב תמיכת API של WhatsApp לחנויות WooCommerce.

תוסף MultiWhatsApp – אידיאלי עבור בעיית נטישת עגלה

בעזרת MultiWhatsApp, בעלי אתרי וורדפרס יכולים להגדיר הודעות WhatsApp אוטומטיות שיישלחו לנוטשי עגלה לאחר פרקי זמן הניתנים להתאמה אישית. קריאות דחופות לפעולה, קודי קופון ייחודיים וקישורים לקוח אחד להשלמת תשלום מספקים הזדמנויות חוזרות ונשנות. שיעור הצלה של רק 10-15% הופך את ההחזר על ההשקעה במסחר WhatsApp למאד משתלם.

התוסף החכם שלנו מנצל כמה עקרונות פסיכולוגיים התנהגותיים תוך שימוש בתקשורת WhatsApp כדי לעודד השלמת עגלת קניות. בין אם מדובר בהדדיות, מחסור או דגשים חברתיים בהודעות, התוצאות נמדדות ומשתפרות באופן רציף. בסופו של דבר, MultiWhatsApp מאפשר להפוך קונים בלתי בטוחים ללקוחות מרוצים.

על ידי מתן עדיפות למסע הרכישה של המשתמש וצמצום חיכוך, יכול מסחר אלקטרוני לשגשג על פלטפורמות וורדפרס. פתרונות כמו MultiWhatsApp הופכים נטישות עגלה מכסף פוטנציאלי שאבד לכסף שנמצא.